آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آنالیز وبسایت های بزرگ در زمینه موزیک

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، در این قسمت از مطالب وبلاگ به دلیل ایمیل های مکرر و تاپیک های متعدد در انجمن های مختلف بالاخره تصمیم گرفتم که این مطلب رو انتشار بدم، البته باید این رو بگم که در این مطلب ما آنالیز کلی از این وبسایت ها داریم و قصد نداریم یک سایت رو به صورت کامل باز کنیم که شاید مخالف قوانین آن سایت باشه و اسم از هیچ وبسایت نخواهیم برد، در این آموزش من میخواهم به صور کلی درباره محتوا، سئو داخلی، لینک بلدینگ صحبت کنم اما خب اگر عمری باشه سعی میکنم مطلبی برای تکمیل این نوشته بنویسم...

سئو

ابتدا کمی درباره وبسایت های موزیک بحث کنیم، که چطور آنقدر محبوب میشوند ؟ ابتدا باید از محسن طاووسی عزیز (سئوروز) تشکر کنم که ویدیو آموزشی رو تهیه کردند و به بحث درباره مباحث رقابتی در ایران پرداختند و ایشون کلمه جنگ رو برای سئو و برای موضوع آهنگ و فیلم کلمه وحشتناک رو به زبان آوردن که واقعا هم درست و بجا هست، شاید باورتان نشه ه کلمه "دانلود آهنگ جدید" تنها یک و نیم بار در ماه سرچ میشه و برای همین فقط سایت های پیشکسوت یا قوی در اون حضور دارند، برای مثال یادمه که وبلاگی در بلاگفا بود که متاسفانه ورودی بالا از این کلمه باعث شد و فشار به سرور بلاگفا آن را بلاک کردند که این واقعا میتونه قدرت این کلمه مشخص کنه اما خب راز و ترفند این وبسایت ها فقط سئو نیست و نخواهد بود، شاید در ابتدای کار با سئو پیش بروند اما پس قرار گرفتن در صفحه اول آن ها بر کاربران اتکا میکنند و میخواهند که آن ها مطالب آنها را کپی کنند، شاید برای شما تعجب برانگیز باشد که چرا کپی کنند ؟ خب اگر کمی درباره لینک سازی خوانده باشید میفهمید که منظور بنده چیست، بک لینک طبیعی از هزاران وبلاگ و وبسایت که به صورت مدام برایشان میآید و دیگر نیازی به خرید بک لینک و ... ندارند و فقط به مطلب بروز و بهینه اتا میکنند البته سئو داخلی نیز در این وبسایت ها مهم است اما خب از آنجایی که بنده سئو کلاه سیاه انجام میدم زیاد بر محتوا قلبه ندارم البته آن قدر سیاه هم نه بلکه شاید کمی خاکستری باشد اما خب اتکا به بک لینک نیز خیلی بد هست اما اینها را گفتم که به بحث اصلی کمی روشن بشوید، سعی میکنم که مطلب را باز کنم اما خب ممکن است که برای آن وبسایت ضرر برساند و من اصلا این را دوست ندارم...

 

محتوا

چرا اول آن را بیان کردم، چون دلیل دارم، من چون زیاد به محتوا اهمیت نمیدهم نمیتونم، به صورت قطعی از کلمه و جمله ای را بیان کنم (دوستان منظور از اهمیت دادن اینه که بشینم برای یه آهنگ مقاله بنویسم، منظورم اینه که متن آهنگ، لینک های آهنگ باشه کافیه) اما نقل قولی رو از جناب محسن طاووسی رو پیش کش شما میکنم : محتوا برای این سایت ها، مثل سایت های شارژ و چت، به اون شکل معنا دار نیست.رسالت سایت های دانلود آهنگ و فیلم، وجود داشتن آهنگ و فیلم در اون سایت هاست.قرار نیست به خاطر تفکر اشتباه محتوا پادشاه است، بیایم مقاله و داستان برای سایت های آهنگ و فیلم بنویسیم! محتوا همیشه خوبه و من خوب بودن محتوا و تاثیر گذاریش در سئو رو زیر سوال نمی برم.اما دیگه تولید مزرعه محتوا و محتوای بدرد نخور، رو هم تایید نمی کنم.وقتی یه موضوعی محتوا محور نیست، نباید خودتون رو بکشید که محتوا بنویسید، محتوا یعنی اطلاعات مفید درباره عنوان همون صفحه در خود صفحات.نه اینکه، سایت موزیک و فیلم بزنید، بعد شروع به نوشتن اخبار و مطالب درباره موضوعات دیگه کنید.اگر واقعا می طلبه، که محتوا داشته باشید، در داخل خود صفحات، مثلا صفحه دانلود آهنگ شهر باران علی علیزاده، اطلاعات کاملی درباره خواننده، تاریخ انتشار آهنگ، آلبوم ها و آهنگ های مرتبط، متن آهنگ و … قرار بدید.متاسفانه من یک سایت نیازمندی رو دیدم، که برای اینکه محتواش رو پر کنه، شروع کرده بود به انتشار اخبار ایران و جهان!! خواهش می کنم، توجه به محتوا رو با تولید مزرعه محتوا یکی ندونید!


بک لینک (لینک سازی)

به جرات یتونم بگم که تنها چیزی که این وبسایت را بالا نگه میدارد، بک لینک یا لینک بلدینگ طبیعی هست چون این وبسایت همون طور کهکه استاد محسن گفتند محتوا محور نیستند و متکی به لینک هستند، حالا منظور از بک لینک خرید آن نیست و عقیده شما متاسفانه غلط است، باید با لینک سازی با کیفیت و تاثیر گذار شروع کرد، برای مثال شبکه های اجتماعی گزینه خیلی خوبی برای لینک سازی با کیفیت و تاثیر گذارند. (میتوانید این مطلب امیر سینا (سئوموز) رو مطالعه کنید) اگر بپرسید که منظور از لینک سازی چیست، باید گفت جواب قطعی ندارد زیرا هزاران روش دارد برای مثال میتوان از ساده ترین آنها را شبکه های اجتماعی یاد کرد و ...


سئو داخلی

سئو داخلی در این وبسایت ها بسیار مهم نیست، البته منظور از مهم بودن یعنی اینکه اهمیتش مانند سئو بقیه وبسایت های سئو هست اما خب قرار دادن درست تگ های هدینگ نیز یکی از نکات ضروری هست چون در این وبسایت ها تگها (برچسب)  زیاد مهم نیستند و برای همین از آن ها برای فهماندن کلمه کیلیدی به اسپایدر ها استفاده میشود تا برای فهماندن ثبت در گوگل چون اگر مطلب امیرسینا رو خونده باشید میفهمید که چه تاثیری دارند (صد البته برای شروع باید با کیورد بیاید بالا)



و در آخر دوست دارم نظر شما رو درباره این سوال بدونم "بک لینک مهمتر است یا محتوا ؟" خیلی دوست دارم بدونم چه پاسخی به این سوال میدهید اما قبل از پاسخ این مطلب را نیز بخونید (پادشاه سئو واقعا کیست؟)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.