آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

راز وبسایت های بزرگ دنیا سئو نیست

برند

سلام ، این بار با یک عنوان زننده که شاید شما را دل زده کند رو به رو شدید ، میدانید چندی پیش در یکی از انجمن ها یک مطلب خواندم که واقعا من را متعجب کرد و برای بار اول بود که درباره یک مطلب فکر میردم ، میدانید شاید کمی هم مبهم باشد ، اما میخواهیم این را بگویم که نقش سئو در سایت هایِ بزرگ به کمتر از 10% میرسد و تنها دلیل این مورد میتواند این باشد : برندینگ ، میدانید برندینگ یک کلمهِ هفت حرفیست که برای فهمیدنش باید هفت هزار مقاله خواند ، چون ساختن یک برند کار هر فرد نیست ، شاید در دلتان بودجه را درنظر بگیرید اما وقتی در این شرایط افتادید حتی با بودجه بسیار زیاد هم در این کار گیر میکنید ، تا اینجا اشاره ای بر مقدمه داشتیم اما میخواهیم در ادامه به صورت تخصصی تر موضوع را دنبال کنیم . . . 

 سایت های معروف مانند تابناک ، بیتوته ، دیجی کالا ، ایرانسل و . . . الگوی شما در سئو بودند؟؟ درست است ، شاید شما هم مثل من بودید ، من هم قبل خواندن آن مطلب در این عقیده بودم که چه کسی این وبسایت ها را سئو کرده است اما بعد از خواندن آن مطلب و کمی هم جستجو فهمیدم که یک عمر در اشتباه بزرگی بودم ، اما در اینجا برایتان مینویسم که به قول معروف "روشن شوید".

دوستان این سایت ها علاوه بر تبلیغات گسترده در فضای مجازی ، توانستند در دهان های مردم هم تبلیغ کنند ، شاید بپرسید یعنی چه؟؟؟ یعنی اینکه توانستند خود را معروف (برند) کنند ، برای مثال چندی پیش در اتوبوس بودم ، فردی در پشت سرم با گوشی حرف میزد ، ظاهرا میخواست موبایلی را بخرد ، او بدون اینکه بگوید بازار موبایل و . . . ، در همان جا کلمه دیجی کالا را نام برد ، این سایت ها در تمام ایران پخش شده اند ، برای مثال میتوانم بگویم که تاید یک مارک بود نه یک ماده و یا شلوار لی از اسم شرکت لی بود که در تولیدات شلوار کار میکرد ، حال حساب کنید که برندینگ چقدر تاثیر دارد ، حالا که کمی روشن شدید و فهمیدید برندینگ چیست و داستان این سایت ها چیست ، میتوانم بحث را کمی تخصصی تر کنم ، میدانید برندینگ این سایت ها چگونه انجام میشود؟

این سایت ها از طریق Link Bulding معروف شده اند ، اما آیا همه آنها وقت این را داشته اند که در تک تک سایت ها و شبکه های اجتماعی نظر بدهند و مشترک شوند ؟ خیر  ، Link Bulding این سایت ها به صورت خودکار توسط مردم صورت میگیرد و این هم بخاطر برندینگ هست میدانید اگر شما خود را برندینگ کنید کم کم توسط دیگران Link میشوید و این یعنی اینکه تنها کار آنها ، شروع کار بوده است و ادامه را به شما سپرده اند ، نوشتهِ جالبی در این تاپیک بود که من برایتان باز گو میکنم :سایتی مثل ویکی پدیا نیز بسیار قدیمی می باشد، و کل مردم جهان، آن را تکمیل کرده اند و همچنان می کنند ، از آنجا که این سایت پیشکسوت و قدیمی است و محتوای آن طی سالها تکمیل شده است و همچنان تکمیل می شود ، این سایت قدرت فراوانی گرفته است و اگر شما هم اکنون یک سایت با همان محتوای ویکی پدیا (غیر تکراری و ناب) ایجاد کنید و روی سئوی آن هم کار کنید، هیچ وقت ویکی پدیا نمی شوید! چرا که همیشه پیشکسوت بوده و هست و اعتبار چند ساله دارد که از مهمترین فاکتورهای سئو بوده و همچنان هست ، مساله برندینگ مساله بزرگیست که فکر نمیکنم بتونم در یک مطلب آن را جمع بندی کنم پس در اینجا این بحث را به انتها میرسانم و در پست های بعد آن را کامل خواهم کرد ، با آرزوی بهرتین ها برای شما 

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 12:48 https://seorooz.net/category/seo-tutorial/

احسنت و درود بر شما آرش جان.از محدود وبلاگ نویسانی هستید که می نویسند و کپی نمی کنند.میشه اون تاپیکی که ازش یاد کردی بگی کجا بوده

سلام ، اقای طاووسی ، واثعا باعث افتخارمه که شما به وبلاگم سر زدید!
بفرمایید : http://blogers.ir/forum/showthread.php?tid=23417
ایمیل هم شد

سینا حسن زاده چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 ساعت 20:37 http://sinahzade.com

پست عالی بود، دیگه باید همه بفهمند همه چیز سئو نیست!

ممنونم ، بله ، البته میشه تلن این کار رو سئو محیطی نامید:)

الیاس سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 18:33 http://beshkani.blog.ir/

سلام
مطلب بسیار جالب و درستی بود
به طور من خودم وقتی میخوام درباره مشخصات یک گوشی اطلاعاتی بدست بیارم مستقیم میرم سایت دیجی کالا و توی گوگل سرچ نمی کنم.
موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.