آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

5 وبگاهی که همیشه دنبال آنها هستم ...

5 وبگاهی که همیشه دنبال آنها هستم ...

سلام، با نگاهی بر مطالب گذشته مشخص شد حداقل پیشرفتی که در وبلاگ نویسی داشتم این بوده است که دیگر مانند قبل ایده هایم را از آقای میرزائی عزیز نمیگیرم، این نیز برای خودش پیشرفتی بزرگ و بجا هست که پس از حدود 2 ماه وبلاگ نویسی توانسته ام بتوانم حداقل یک ایده جدید ازخودم انتشار بدهم که تا اینجا از کسی نظر منفی نشنیده ام، در این مطلب نیز با ایده متفاوت از من (شاید کسی قبلا آن را نوشته باشد) همراه باشید تا بیشتر درباره فعالیت من در اینترنت آشنا شوید ...

 ابتدا باید بگویم با گذشت اندکس از وبلاگ نویسی، علاقه ام کم شده است اما مطالعه مقاله و کتاب های بلند بسیار شیرین و دلچسب شده که برای همین بسیار خوش حالم و از دوستانی که منو به وبلاگ نویسی دعوت کرده اند، بسیار تشکر میکنم.


خوشبختانه وبلاگ های پربار بسیار زیاد شده اند و انتخاب پنچ عدد واقعا کار دشواری است اما از اول هم بگویم اگر وبلاگ کسی معرفی نشده است، حتما بخاطر سهل انگاری بنده بوده است و از او عذر میخواهم.


یک ادمین : یک ادمین، وبسایتی ساده و پر محتوا که توسط آقای فاطمی نوشته شده است که در زمینه سئو و بهینه سازی فعالیت دارد که با گروه (جدید) بسیار حرفه ای تشکیل شده بسیار کامل گردیده است و مطالب بسیار زیبا، روان و قابل فهمی را ارائه میدهد که اکثرا به صورت تئوری هستند اما خب با تلاش و تحقیق میتوانید آن ها را به عمل تبدیل کرده و استفاده بسیار مفیدی از آن تکنیک یا راه کار داشته باشید.


سئو روز : سئو روز یک وبسایت بسیار عالی برای افرادیست که قصد شروع سئو و بهینه سازی را دارند و میخواهند به صورت تئوری سئو را قورت بدهند، این وبسایت با انتشار مطالب بسیار روان و ساده که به هم مرتبط هستند شما را حداقل ربع ساعت در آن سایت نگه میدارد و این از سیاست های آقای طاووسی هست که ما را شیفته قلم خود کند، در عین سادگی مطالب بسیار مفید و جمع و جوری را در ذهنتان منگنه میکند که تا ابد در ذهنتان جاری خواهد ماند.


لذت وبلاگ نویسی : لذت وبلاگ نویسی یا بهتر بگویم احساس آقای میرزائی به وبلاگ نویسی، وبلاگیست که تا به حال چندین نفر را به وبلاگ نویسی دعوت کرده و توانسته بهترین ها را برای آنها فراهم کند، لذت وبلاگ نویسی مطالبی را درباره وبلاگ نویسی حرفه ای و جذاب تولید میکند و به ترجمه مقالات بزرگان وبلاگ نویسی دنیا (فقط ترجمه نه!) میپردازد، همچنین گاهی مثال هایی را بیان میکند که تاثیر آن در وبلاگ نویسی بسیار اهمیت دارد اما در هیچ جا ننوشته شده است و این باعث منحصر به فرد شدن این وبلاگ به ظاهر ساده میکند.


وبسایت امیر مهرانی : به طور کلی پی نبردم که کار ایشون چه هست و چه کار میکنند اما نوشته هایی که مینویسند جدا از بحث اینترنت و کاری واقعا بر روی خود فرد تاثیر میگذارد که باعث میشود انسان، حداقل 10 ثانیه در آخر مطلب فکر کند، به شخصه خیلی دوست دارم یکی از وب نوشته های ایشان را بازنویسی و در وبلاگم درج کنم اما هنوز نتوانسته ام یکی از مطالب این عزیز را به طور کلی درک، و مفهموم آن را در ذهن دوره کنم اما در تابستان این قول را به شما میدهم که یک مطلب را برای شما از جانب ایشون مینویسم.


وبلاگ محمد عباسی فرد : این فرد با سواد یکی از بهترین الگو های بنده در وبلاگ نویسی هستند که مطالب حقوقی را در وبگاه خود درج میکنند، هر چند من از حقوق متنفرم اما با قلم این عزیز توانسته ام کمی از حقوق سر در بیاورم، متاسفانه کمی دیر به دیر مطالب خود را انتشار میدهند که کمی برای حداقل من خسته کننده است، البته از شرایط ایشان خبر دارم، در ضمن همسر ایشان نیز قلم بسیار جذابی داشتند، مطالب وبگاه همسرشان را دنبال نمیکردم اما گاه نگاهم به نوشته آخر صفحه (فوتر/Footer) قالبشان می افتاد که نوشته شده بود "وبگاه همسر" که بنده روی آن کلیک کرده  و مطالبی را خواندم که واقعا جذاب و خواندنی بود.


این هم 5 وبلاگ/سایت که من به آن ها به صورت مدام و مرتب سر زده و آن ها را ریز به ریز میخوانم که همین پنج وبسایت باعث پیشرفت من دروبلاگ نویسی شده اند، باز هم عذر خواهی میکنم اگر کسی از دوستان را از یاد برده ام، خوشحال میشوم نظرات شما را درباره این پنج وبگاه بدانم.

موفق باشید.

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن طاوسی جمعه 5 تیر 1394 ساعت 14:50

سلام آرش جان متشکرم از ابراز لطفت و انتشار سایت هایی که دوست داری.

قربانت محسن عزیز، ارزوی موفقیت برای شما ...

محمد حسین سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 17:46

سلام آرش جان
خیلی وقت بود که به وبلاگت سر نزده بودم، فکر کنم آخرین بار اواخر اردیبهشت بود، از اینکه بازم وبلاگت رو فعال میبینم خوشحالم
این وبلاگهایی هم که معرفی کردی وبلاگهای خیلی خوبی هستند البته من بیشتر وبلاگ جناب مسلم میرزایی و وبلاگ آقای عباسی فرد رو دنبال میکنم.
موفق باشی :)

بله اما خب اون ها هم دیگه برای خودشون جایی ارند ... :)
موفق باشید :)

moeinansari دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 18:24

درود
مطلبو خوندم عالی بود

لطف دارید :)

محمد عباسی‌فرد پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 ساعت 01:45 http://abbasifard.ir

از جسارتت تو پاراگراف اول لذت بردم آرش، این یعنی همون پیشرفتی که بهش اشاره داشتی و بهت تبریک میگم.
این کم شدن علاقه ایرادی نداره و با شناختی که ازت دارم میدونم به وقت و درست، مطالب خوبی می‌نویسی و منتشر می‌کنی.
معرفی این پنج وبلاگ ایده‌ی جذابی هست، من فقط یک مرتبه اون هم به مناسبت روز وبلاگستان فارسی و رسم معمول در اون روز به معرفی پنج وبلاگی که دنبالشون میکنم اشاره داشتم ولی دوست دارم هر چند وقت یه بار در قالب پستی به معرفی وبلاگ‌هایی که دیدم و میدونم خوب هستن بپردازم، مخصوصا اینکه برای وبلاگم بخشی به عنوان لینکدونی در نظر نگرفتم.
وبلاگ‌هایی که معرفی کردی غیر از وبلاگ خودم رو :) من هم دنبال میکنم و از زحماتشون واقعا ممنونم، مخصوصا جناب میرزایی عزیز که استاد حقیر هستن.
اینکه وبلاگ خاک گرفته‌ی من هم تو این لیست بود واقعا باعث افتخار من هست و همیشه ممنونِ لطفِ تو هستم آرش جان :)
به خاطر وسواس در نوشتن و تلاش برای ساده‌سازی مفاهیم حقوقی، کمی نوشتنِ مطالب حقوقی برایم سخت شده و خوشحالم با این اندک نوشته‌ها توجه تو رو کمی به حقوق جلب کردم، این علت و یک سری مسائل دیگه دست به دست هم دادن که وبلاگ من حتی ماهی یه بار هم به روز نشه و واقعا متاسفم از این بابت و عذر‌خواهی میکنم.
راجع‌به وبلاگ همسر عزیزم هم باید بگم ایشون در ابتدای راهِ وبلاگ‌نویسی خیلی خوب و با علاقه جلو اومدن ولی به مرور این موضوع کمرنگ شد و با تصمیمی که گرفتیم وبلاگ و مطالب ایشون رو حذف کردم و تنها یک صفحه ساده و معرفی گونه برای وب ایشون طراحی کردم و ایشون دیگه قصدی برای وبلاگ‌نویسی ندارن، ممنون بابت اشاره به این موضوع و لطف و محبتِ تو آرش عزیز :)
در آخر باید بگم شاید کم می‌نویسم، ولی همواره وبلاگ‌های مختلف رو می‌خونم از مطالعه‌ی مطالبشون لذت میبرم، یکی از این وبلاگ‌ها، همین وبلاگ آرش عزیز هست که خیلی خوب مینویسه و استعدادش رو داره :)
امیدوارم زیاده‌گویی و عذر‌خواهی من رو بپذیرید.
موفق باشی دوست من :)

سلام اقای عباسی عزیز :) بنده همیشه وبلاگ شما را میخونم و بار اول که اومدم شما را از توی نظرات وبلاگ اقای میرزائی پیدا کردم که با دیدن قالب وبلاگتون شیفته اون شدم، اولین کاری هم که کردم پادکست شماره سه بود که واقعا بی تظیر اما مطلب اولتون واقعا زیبا بود، من همیشه از اول (صفحه اخر) به اول میام تا ببینم چقدر اون وبلاگ پیرفت داشته و داره، اما وبلاگ شما و اقای مرزائی از همون اول عالی و عالی بودند و عالی تر شدند و هنوزم همون ایده ال منو دارند، درباره دیگر وبلاگ ها باید بگم که توی وبلاگستان فارسی از این وب ها (مثل وب شما و اقای مرزائی) کم پیدا میشه، البته من زیاد وبلاگ خون نیستم و بیشتر دنبال کار سایتم و گرافیک (سفارش) هستم اما خب در این حال وقت اضافه ای دارم که معمولا با خواندن وبلاگ های مختلف اونو پر میکنم و اکثر مطالب من گرداوری از همان زمان هست که چه خواندم و چه یاد گرفتم اما باز نویسی میکنم چون بعضی از آن ها واقعا برای هر کسی قابل فهم نیست :(
شما وقتی بلند مینویسی مجبور میشم بلند پاسخ بدم که یه وقت کم نیارم :)))
امیدوارم همیشه در راه زندگیتون موفق و پیروز باشید :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.