آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

نوشتن پست هرز توسط وبلاگ نویسی مبتدی ، ایده ای مفید برای وبلاگستان

وبلاگ نویسی

سلام ، امروز میخواهم موضوعی رو مطرح کنم که در ذهن همه افراد تازه کار ، مخصوصا وبلاگ نویسانی که در سن بلوغ هستند مثل خودم پاسخ بدم.

 میدانید من و افرادی مثل من دوست دارند کارهای دیگران را تقلید کنند و با دیدن وبلاگ ها و سخنان دیگر دوست دارند آن ها را به اسم خود دراردند ، مثلا امروز من با دیدن وبلاگ آقای عباسی فرد قصد داشتم قالبشون رو ریپ بزنم :) اما خب این یک قریضه هست ، همین قالب بر روی وبلاگ من از وبلاگ آقای میرزائی گرفته شده ، که ایشون لطف کردند و اجازه استفاده رو به من دادند ، زیاد از بحث دور نشویم ، از این ها گذشته و نه تنها در فضای مجازی حتی در زندگی این رفتار ها ادامه دارد و خواهد داشت ، ولی در سن و سال 18 سالگی این رفتار ها کم کم از ذهن شما دور میشود و به سمت فرد دیگری در سن و سال قبلی شما میرود ، این چرخه زندگیست ، چیزی که اگر برای کسی اتفاق نیافتد کمی غیرعادی است ، الان تنها مشکل من این است ، وقتی وبلاگ دیگران را میخوانم ، دوست دارم در موضوع آنها بنویسم و این اصلا بد نیست ولی وقتی اطلاعاتی ندارم ، چگونه بنویسم ؟ شما باید بگویید ، چگونه؟ ، پس سعی میکنم مطالب دیگری را بخوانم اما وقتی مطالب دیگری را میخوانم سعی میکنم شبیه آن ها بنوسم ، واقعا بد هست هرچند مشکلی است اما خداراشکر میتوانم خود را کنترل کنم ، شاید خنده دار باشد ، اصلا شما بخندید اما وقتی در این شرایط بودید خودتان سردرگم بودید و غمگین ، میدانید چرا این مطلب را انتشار میدهم ، دیروز از بیکاری و نبودن فید جدید در ایمیلم ، مجبور به خواندن دوباره وبلاگم شدم ، وقتی کمی دقت کردم ، فهمیدم چیدمان مطالب درست نیست ، از بازی Clash of Clans تا عنکبوت گوکل ، خودمم خندم گرفت اما برای تک تکشان وقت گذاشتم و حیفم اومد که همه آنها را خذف کنم ، برای همین میخواهم در ادامه موضوع وبلاگ نویسیم را برای خودم و برای شما روشن کنم . . . 

میدانید ایده جالبی دارم ، ولی میترسم گوگل من را بلاک کند ، میدانیم ایده را بگویم نصفتان همین کار رو میکنید و امیدوارم همین طور هم بشد ، چون بهتر است تا اینکه هی مطلب هرز انتشار دهید و به وبلاگستان فارسی صدمه بزنید ، ایده را به طوری میگیوم که حتی کسی که مشتاق نباشد ، کمی علاقه مند شود : بفرمایید ، ایده ناب برای وبلاگ شما ، بیایید هر چه در اینترنت میخوانیم رو از زبان خود منتشر کنیم ، و در آخر به آن مطلب لینک دهیم ، هم مطالب پر محتوا و مفید تولید کردیم هم برای خود کمی دانش به جیب زدیم ، من خودم قصد دارم این کار را انجام بدم ، میدانید اگر به خواهم ادامه بدم میتوانم هزاران دلیل پیدا کنم ، اما لازم نیست ، خودتان تا به الان حتما به فکر افتاده اید و احتمالا این ایده را در وبلاگتان استفاده میکنید ، بنده در مطلب بعدی مشکلات سر راه این ایده را برایتان بازگو میکنم و سعی میکنم روش های حل این مشکلات ساده را بگویم ، این مطلب را در وبسایت های دوستان معرفی میکنم ، از شما خواهش میکنم با همین عنوان این مطلب را روزانه یا در پست جدیدتون معرفی کنید.

نظر شما چیست ، کسانی که در این موضوع نوشتند حتما اطلاع بدند 


پ.ن 1 : نقد آقای حسن زاده برای پست من رو حتما بخونید

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد عباسی‌فرد شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 02:15 http://abbasifard.ir

که می‌خواستی قالب من رو ریپ بزنی :)) چشمم روشن :))
به دور از شوخی حرفات صحیح و صمیمانه هست که به دل میشینه، الان خود من، من قالب وبلاگم رو از قالب وبلاگ سالار کابلی عزیز الگو برداری کردم.
الگو برداری به نظرم ایرادی نداره، در هر جیزی، چون متفاوت از کپی برداری و تقلید کردن هست، ما خودمون تو زندگی قطعا در موارد مختلف الگو داریم، در رفتار و در خیلی چیزای دیگه، حالا اینجا حرف ما در زمینه‌ی وب هست، مثل سبک نوشتاری و موارد مختلف دیگه.
اینکه تصمیم داری موضوع نوشتاری وبلاگ رو مشخص و در راستای همون موضوع بنویسی خیلی خوبه، اگه از ابتدا اینگونه نبوده اصلا مهم نیست.
اما ایده‌ی مطروحه!!
راستش رو بگم من کمی گیج شدم!!! در واقع درست منظور این ایده رو نفهمیدم!!
مثلا من در وبلاگی مطلبی راجع به یک فیلم می‌خوانم، طبق ایده‌ی شما من بیام راجع به همون فیلم یا موضوعِ پست، مطلبی در وبلاگم منتشر کنم و در انتها به آن پست هم لینک بدهم!
خوب اگه این چیزی باشه که من فهمیدم یکم به نظرم جای کار و فکر بیشتری داره!!
همون مثال فیلم، من نقدی از فیلمی می‌خونم، ولی واقعا شاید قدرت نوشتاری و نقادی یک فیلم رو نداشته باشم که بخوام راجع به اون پستی بنویسم در انتها به اون مطلب لینک بدم؟!!
و من چقدر دارم زیاد مینویسم و شاید منظور و هدف تو چیز دیگه‌ای باشه اصن :)
در کل خیلی خوبه که دنبال راه کار و ایده های جدید و تازه هستی آرش جان
ممنون میشم بیشتر توضیح بدی.
موفق باشی :)

سلام ، خخخ میخواست م، اما دیگه نشد :)
ببینید من اینو برای وبلاگ نوسان جوان گفتم ، چون دیدم عده ای قشنگ مطلب رو کپی میکنند و این کار بنظرم دلخراش بود و به وبلاگستان ضرر وارد میکرد ، من گفتم برای مثال این مطلب رو خوندید ، اون رو از زبون خود منتشر کنید ، حالا من در ادامه یه پست میدم با این ایده با پستی که ازش الگو گرفتم مقایسه کنید ، میفهمید :)
پیروز باشید.

سینا حسن زاده جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 19:59 http://sinahzade.com

حرف دل مارو زدی آرش جان

قربان شما ، این حرف دل همست ، نه فقط ما دوتا :)

pouya raei جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 15:16 http://pouya-raei.blog.ir/

با اجازه همین مطلب رو بزارم وبم با لینک شما ایده خوبیه بقیه هم استفاده کنن باشه/؟

میتونید ، اما به ضررتون هست ، از ما گفتن بود !

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.