آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

چالشی برای طراحان گرافیک، من هستم یک طراح کوچک

سلام، آریا عزیز یک ایده برای سرگرمی وبلاگ نویس ها رو قرار داد که خواست تا در آن طراحان گرافیک شرکت کنند و درودل هاشون رو بگن، من هم به عنوان خودم و همون نام مستعار قدیمی طراح کوچک دوست داشتم، شاید بهترین چیزی که از این چالش میتونم بدست بیارم راه های قدیم هست، چیزی ک نبودیم اما با تلاش شدیم، چقدر رایگان ها که کار کردیم و پوشه های مختلف که داشتیم، بنر های خوب و تاپیک های نمونه کاری که پر پاسخ ترین تاپیک انجمن بلاگرز شد، همه اینها به کنار اما دنیای کوچک ما باعث مغرور شدن شد و کار های رایگان رفت، دل ها شکسته شد، تاپیک ها اپدیت نشد و بلاگرز به خاموشی رفت و باز هم پول و مال و ...

 خب بریم سراغ سوالاتی که اریا عزیز طرح کردهه، البته من خودک چند تا سوال رو اضافه کردم که امیدوارم یکم بحث رو داغ بکنه، در ضمن دوست دارم هر سوالی دارید در قالب نظرات بپرسید تا جواب بدم.

اسم؟

این رو دیگه همه عزیزان میدونن و در قبال دونستن به ما لطف دارند، آرش دامن افشان 15 ساله...

اولین فتوشاپت رو کی نصب کردی؟

من فوتوشاپ رو نصب نکردم (برادر قبلا زحمتشو کشیدهه بودن) اما اولین بار سال 91 بود که فوتوشاپ رو باز کردم که اون موقع فقط کار با ابزار تکست رو بلد بودم، البته به مرور زمان کمی بهتر شدم 

ورژن اولین فتوشاپتو یادته؟

نه دقیقا یادم نیست اما یه چیزی یادمه اونم اینه که فوتوشاپ Cs5 اون موقع خیلی خوب بود و فوتوشاپ من اصلا سری Cs نبود یعنی قبل سی اس سری ها بود که هیچ امکانی نداشت، برای مثال انمیشن نداشت و ...

چند بار فتوشاپ حذف کردی؟

تا حالا پیش نیومدهه که حذف کردهه باشم اما تا حالا دو سه بار برق رفته و تمام زحماتم بر باد رفت، که سه روز فوتوشاپ رو باز نکردم (اصولا چیزی حذف نمیکنم چون حال ندارم دوبار نصبش کنم :دی)

اولین جمله یا حست وقتی یه طرح سنگینو به عهده میگیری؟

معمولا قسمت نشدهه طرح سنگین بگیرم :دی اما یکی دو تا قالب رو که استارت زدیم همیشه یا علی رو میگفتم

اولین جمله بعد طراحی لوگو؟

چیز خاصی نمیگم، فقط یه بار حرکت عجیبی کردم که داشتم طرح رو اتود میزدم و ایده ای روی ذهنم نمیرسید که یهو تموم برگ و موس و هر چی روی میز بود رو پرت کردم پایین و اصلا روز خوبی برام نبود اما در نهایت لوگو رو تونستم درست کنم (لوگو شخصی خودم بود) 

اولین جمله بعد طراحی بنر؟

بازم جمله نمیگم و فقط دو سه بار به دقت بنر رو نگاه میکنم...

اولین جمله بعد طراحی هدر؟

میگم من کلا جمله ای نمیگم بعد اینکه طراحی میکنم یا دارم کار میکنم فقط اهنگ میخونم توی ذهنم اما یه بار بود که به توی ذهنم گفتم : "ارش چند گیگ براش دانلود کردی :دی" مدل مانتو

چند بار شکست خوردی؟

خیلی زیاد، تا حالا نزاشتم مشتریم ناراضی برهه اما بعضی وقتا بر خلاف تصور مشتری کارم بد بودهه و دوست نداشتم

اگه بری یجایی که بخان طراحی کنی ولی فتوشاپشون نه براش ، نه پترن و... داشته باشه چکار میکنی؟

معمولا جایی بع غیر پای PC خودم طراحی نمیکنم فقط یه بار برای مدرسه طراحی کردم که فقط با تکست و استایل ها بود و یکی از براش های پیشفرض فوتوشاپ که خدارو شکر بد نبود

اگه اینترنت نداشته باشی چکار میکنی با کامپیوتر؟

معمولا بنر های قدیمیم رو نگاه میکنم یا اهنگ گوش میدم، بعضی وقتا هم سرم رو روی میز کامپوتر میزارم و میخابم با آهنگ)

و حرف اخر ؟

دسوتان من اندازه هیچ کس بزرگ نیستم که نصیحتش کنم اما دوست داشتم اینو بهتون بگم، هیچ وقت زدگیتن رو پای کامپوتر با دنیای مجازی نگذرونید، خودتون میگید مجازی پس چرا توی دنیاش غرق شدید، و اینکه خواهشا دست پدر و مادراتون رو ببوسید که در حقتون اگه زیاد نزاشته باشن اما کم هم نزاشتن...

و اینجا از آقای شاهو کریمی، محمد رادمنش، جلال اسماعیلی،سعید صالحی، امیر رضایی، علی مهر پور و ... کمال تشکر رو دارم که منو در این عرصه حمایت کردند.


ممنونم از آریا عزیز، اگه مایلید توی این چالش شرکت کنید اینجا کلیک کنید

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر رضایی یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 20:55 http://blog-theme.ir

جالب بود
ممنون که یادی هم از ما کردین امیدوارم که همیشه مثل گدشته با پشت کاری که داری موفق باشی
وبلاگ ساده ولی پر محتوایی داری

ممنون، امیر جان !

محمد حسین عباداللهی دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 13:12 http://rodin.ir/

چه چالش قشنگی بود :)
غلط املایی : دسوتان :) بهتره درستش کنی.
راستی خوانایی وبلاگت یه کم بده، من مجبور میشم زوم کنم، بهتره یکم سایز متن رو افزایش بدی.
14pt یا 15pt خیلی بهترش می کنه. یه پست تو وبلاگم درمورد انتخاب فونت دارم، شاید کمکت کرد.
امیدوارم بیشتر بنویسی، یا حق.

حتما، مزاحمت میشم برای یه کاری

ثامن بنر پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 ساعت 13:14 http://samenbaner.ir

سلام خسته نباشید
ممنون آرش جان مرسی

لطف شما هست شاهو جان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.