آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

چه دلیلی نوشتن را برای شما سخت کرده است ؟

سلام، ابتدا تبریک میگم آغاز ماه میهمانی خدا را بر شما و میخواهم در این مطلب بحثی رو پیش بگیرم که میتواند دنیای وب فارسی رو از این رو به آن رو بگرداند، اما این بحث رو شاید به سئو ربط  بدهید در حالی که این دست نوشته من سال هاست که قرار بود نوشته شود اما نه جایی برای نوشتن بود و نه وقت کافی اما در این روز قصد دارم آن را تکمیل کنم که دیگر جای نگرانی نباشد، بحث درباره استفاده درست از ایده ها و نگه داری آن ها است اما اول از همه باید بحث ایده یافتن رو جلو بگیریم که این خیلی مهمه یک وبلاگ نویس ایده جدیدی برای نوشتن داشته باشه اما همیشه در وبلاگ نویسی به سخت ترین بخش نوشتن معروفه و این یک دروغ بیش نیست، من خودم میتونم بفهمم که چه دردسر هایی برای نوشتن یک متن دارید اما خب اگر مثل من قبل از تایپ کردن در دفتری بنویسید، بهتر مینویسید ... 

جدا از اینها قبل از خواندن این مقاله بهتر است ابتدا وقت خود را تنظیم کنید که به مشکل بر نخورید و بتوانید به صورت کامل این نوشته را هضم کنید، ابتدا نکاتی رو میگم که باید رعایت کنید تا یک مطلب بهینه داشته باشید ...

 

تصویر مطلب

قرار دادن تصویری برای مطلب بسیار مفید و کارامد هست، این رو به همه شما توصیه میکنم که درباره نوشته خودتان حتما یک تصویر قرار دهید، اما این رو بدویند که تصویر باید به شکلی باشد که ارزش کمی دیر لود شدن صفحه را داشته باشد، در حقیقت تصویر انتخابی که اول پست قرار میدهید باید مروری سریع بر تمام نوشته های شما داشته باشد، که خواننده را جذب آن مطلب کند که آن را تا آخر ادامه بدهد، میتوانید بین مطلب نیc از تصاویری مرتبط استفاده کنید، اما باید نکات استفاده از عکس ها را بلد باشید، میتوانید برای داشتن این نکات در گوگل کمی جستجو کنید.



تگ های هدینگ

تگ های هدینگ همیشه پر بحث ترین قسمت سئو بودند و واقعا هم تاثیر بسزایی دارند اما نحوه استفاده آنها نسبت به سبک سئو کار بسیار متفاوت هست، بهتر هست که در مطلب از یک تگ H2 استفاده کنید البته این در هر شرایطی مورد ندارد (عقیده بعضی ها میگوید که اگر عنوان مطلب H2 بود نباید در مطلب از هدینگ استفاده شود) برای اطلاعات بیشتر از این تگ ها از این مطلب یک اشتباه بزرگ در On Page Seo استفاده کنید



استفاده درست از لینک ها

لینک ها برخلاف تصور شما تاثیر بسزایی در افزایش بازدید دارند، برای مثال شما میتوانید مطالب هم موضوع قدیمی خود را با هدایت بازدید کننده به آن بازدید مطلب را افزایش بدهید و البته رعایت یک عدد لینک خروجی رو هم داشته باشید، البته بهتر که به پیچ های اجتماعی وبلاگ یا خود شما باشه که نتیجه بهتری دارد، اما خب اگر از منبع استفاده کردید به آن لینک دهید (مخصوصا اگر سایت بزرگی است) چون گوگل برای شما یک امتیاز مثبت قرار میدهد (هیچ وقت نترسید)



تعداد کاراکتر ها

این مسئله رو هیچ وقت قبول نداشتم و ندارم، اگر شما مطلب مفیدی داشته باشید نیاز نیست که آن رو با گفته های به زبان آمیانه چرت و پرت پر کنید چون گوگل گفته است که باید بیشتر از 300 کاراکتر باشه، بلکه باید بگم از نظر من محتوا یعنی چیزی که بدرد خواننده بخوره نه اینکه با گفته های هرز سر خواننده را درد بیاورید. البته گوگل گفته که باید 150 کاراکتر را در پیش نیاز (قبل از ادامه مطلب) قرار بدید که از نظر من نکته بجایی است اما این رقم بالا و پایین شود، ضرری ندارد که اون رو باز کنیم.



تا اینجا شرایط یک مطلب بهینه را آموزش دادیم اما از این پس میخواهم به سوالاتی که اول بیان کردم پاسخ بدهم ، با من باشید ...



ابتدا بحث رو با یک داستان شروع میکنم، تا بحال شده کلمه یونیک رو شنیده باشید ؟ مطلب یونیک چطور ؟ یونیک یعنی مطالبی که به صورت اختصاصی باشند و کسی درباره آن ها ننوشته یا مطلبِ مفیدی در باره آن نیست، اما چگونه ایده های یونیک برای نوشتن پیدا کنیم ؟ شاید تا بحال شده که موضوعی رو سرچ کرده باشید اما به نتیجه دلخواه خودتون نرسیدید ؟ خب این یک ایده و موضوع خوب برای نوشتن هست که بتونید خودتون رو در اون موضوع بالا بیارید اما باید این رو هم بیاد داشته باشید که موضوع شما ارزش نوشتن داشته باشه و نیازی از جامعه مجازی باشه، نه اینکه بیاید و مطلبی بنویسید که سالی 10 بار هم در گوگل سر نشه.


این درباره پیدا کردن ایده ها بود اما بحث نگه داری ایده ها مهم تر از خود ایده ها هستند (ایده ها همون موضوع ها هستند) برای حفظ اون ها راه های زیادی هست همونطور که درپادکست دوست خودم محمد حسین جان (لینک دانلود در آخر نوشته موجود است) راه های بسیار زیادی گفته شد اما من خودم به شخصه از یک روش ساده استفاده میکنم که اون رو هیچ وقت از یاد نمیبرم، حتی برای نوشتن این مطلب من از این روش استفاده کردم، من هر وقت ایده ای به ذهنم میرسه عنوان اون رو در یک برگه جدید به عنوان چرک نویس ذخیره میکنم، منظورم همون ذخیره مطلب قبل از انتشاز آن است برای همین سیستم وبلاگ نویسی بلاگ اسکای رو انتخاب کردم و اما اگر سیستم شما این قسمت رو نداشته باشه شما میتونید از سیستم ورد یا نوت پد استفاده کنید.


در آخر این مطلب میخواهم جمع بندی کلی رو داشته باشم و این رو از نوشته جناب آقای انصاری (متاسفانه وبلاگی ندارند)

نقل قول میکنم : " خودم هم چندبارگفته ام برای کاربر مطلب بنویسید نه برای موتور جستجو اصلا موتور جستجو فقط برای کاربر این همه فاکتورها را ایجاد کرده و تنها هدفش راحت بودن کاربرانش است "


پی نوشت : برای دانلود پادکست محمد حیسن عزیز پیرامون استفاده از ایده ها و نگهداری آنها اینجا کلیک کنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
براتی جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 13:45

سلام
مطلب مفیدی بود ، به نظر من بهتر هست تخصصی تر کار کنید و بجای اینکه کلی موضوعات رو مطرح بفرمایید یک موضوع رو تخصصی بررسی کنید .
موفق باشید

سلام، پله پله بالا میایم تا برای همه جا بیافته ...
همچنین موفق باشید :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.