آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

پادشاه سئو واقعا کیست؟

با سلام، اگر یک وبمستر یا وبلاگ نویس هستید، حتما به صدر نتایج جستجو فکر کرده اید، در همان لحظه در گوگل سرچ میکردید "چگونه یک وب پر بازدید داشته باشیم ؟" و جوابش یا استفاده از سیستم های افزایش بازدید و نرم افزارهای عجیب بود، یا مطالبی بیخود که شما را فقط دعوت به استفاده از نرم افزار و سایت های مختلف میکرد و جالب تر که همه در این سایت ها ثبت نام کرده، اما فکر میکردیم که فقط داریم خودمان را گول میزینم و سریع پنجره را میبستیم که این امری طبیعی است، من نمیگویم که خیلی این ها را تجربه کرده ام اما به هر حال بنده یک وبمستر و وبلاگ نویس هستم و اگر از احوال دوستانم با خبر نباشم برای چه باید بنویسم؟ اما در این مطلب قصد دارم پادشاه سئو را برای شما مشخص کنم، که اگر این مطلب را خواندید دیگر به مطالب دیگر نیاز ندارید، پس در ادامه با من همراه باشید

 

 حتما در این همه وبلاگ نویسی و وبمستری کلمه سئو را شنیده اید؟ میدانم و مطمعنم که هنوز هم افرادی هستند که نمیدانند سئو چیست و چه کار میکند اما افرادی که بر این مسئله روشن هستند حتما بین این همه مطالعه به دو کلمه بسیار مهم برخورده اند "لینک بلدینگ" "محتوا" و با برخورد با محتوا و لینک بلدینگ سر درگم شدند که باید بگویم یک اشتباه بزرگ کرده اند، متاسفانه در جامعه وبمستری و و بلاگ نویسی جا افتاده است که محتوا به مطالبی گفته میشود که یا باید خود نویسنده نوشته باشد یا باید از گردآوری بدست آید که این یک باور غلط هست، محتوا در عصر دیروز به این معنی بود و واقعا کارآمد بود اما حال محتوا یعنی نوشته یا اطلاعاتی که یک فرد را از آمدن در آن صفحه راضی نگه دارد، بله شاید تعجب کرده اید اما اگر محتوایی داشته باشید (چه کوتاه باشید، چه بلند) فرد را راضی کند، به هدف زده اید و این است چیزی که گوگل از آن استقبال خواهد کرد (اضافه کنم که باید بدونید که چطوری این محتوا رو بوجورد بیارید، اگر بلد نباشید مثل اینه که توی چاه افتادید)

اما از بحث محتوا که جدا شویم، به بحث لینک بلدینگ میرسیم، این کلمه که اگر با آن آشنایی داشته باشید، میدانید که وحشتناک ترین کار سئو میباشد ، که با گفتن آن همه به یاد گفته خنده دار مت کاتز (مدیر بخش اسپم گوگل) میفتند، این فرد با تمام احترامی که برایش قائل هستم میگوید :"محتوا مناسب تولید کنید تا دیگران شما را لینک کنند" و به حرفش باور دارم اما نه در ایران، در ایران اگر مطلب مفید یا سایتی مفیدی دیدند بجای کمک و بهبود به آن سایت دنبال روشی برای نابودی آن هستند که واقعا جای تاسف دارد، گم نشویم، بک لینک به لینک گفته میشود که فقط فرد (کسی که شما را لینک کرده) لینکتان کند و شما به اصطلاح با اون تبادل لینک نکنید که باعث بالا بردن رتبه وب شما و افته وب ایشون میشود (این جمله کمی کلیشه ای است، و در صورت لینک بسیار زیاد به صورت فالو این اتفاق میفتد) که این باعث بالا آمدن رتبه وب هست.


تا اینجا مروری بر دو شاکی داشتیم اما در پاراگراف بعد قصد دارم، شروع به قضاوت کنیم و حکم را صادر کنیم (آقای عباسی :دی)


قضاوت سخت ترین کار هست اما از آنجایی که نمیدانم چه بگویم، قضاوت را بر حسب تجربه سه ساله وبمستری می گویم، بجرات میتوانم بگویم لینک بلدینگ پادشاه است اما پادشاهی که بر گوگل دستور میدهد و محتوا پادشاه است که دستور نمیدهد اما متواند با مهربانی خود بازدید کننده را نگه دارد، که این واقعا بسیار مهم است و خواهد بود، برای مثال میتوانم بگویم اگر میخواهید یک وبمستر، یا وبلاگ نویسی حرفه ای بشوید و سایتتان را در صدر نتایج جستجو ببینید، بک لینک بخرید، بک لینک بخرید تا به صدر جدول بیایید، اما اگر دوست ندارید از این روش استفاده کنید راه حل بسیار است که یکی از آنها این است "انقدر مطلب بنویسید تا گوگل برایتان دست تکان دهد"

بقول پدر بنده که پس از شنیدن توضحاتم به من گفتند : "عصر، عصر لینک بلدینگ است"

فکر میکنم پس مدتی کم کاری مقاله ای پر بار رو تهیه کرده باشم، امیدوارم از این مطلب راضی باشید و در امر سئو کمک یارتان باشد!


نظرات 4 + ارسال نظر
moeinansari دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 18:41

به عقیده خودم اصلی ترین معیار در سئو کپی نکردن مطالب است
اما متاسفانه ایرانی ها فکر میکنن با کپی کردن حتی بدون منبع میتونن گوگلو جذب کنن و به ارزوهای خیالیشون برسن خیلیا هستن که مطلبی را از یک سایتی کپی میکنن تازه طلبکار هم هستن
کلی ترین و اساسی ترین سئو کپی نکردن است و بقیه فاکتور ها جزئی هستن

این چیزی که شما میگید از قانون 50-30-20 استفاده میکنه که من موافق نیستم.
50=محتوا
30=لینک سازی
20=سئو داخلی
من خودم با همین قانون اما جای محتوا رو با لینک سازی موافقم اما خوب هر کس عقیده خودشو داره :)

محمد عباسی‌فرد چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 01:48 http://abbasifard.ir

آرش :)))
مطلب جالبی بود، خسته نباشی واقعا، به اطلاعاتم اضافه شد و از این بابت ممنون آرش جان، خیلی خوب بود.
یه نگاه متفاوت!
به شخصه ترجیح میدم انقدر مطلب خوب بنویسم تا گوگل برام دست تکون بده!
ممنون :)

بله قبول دارم اما متاسفانه الان دیگه صبر وجود نداره :(
برا همین این راه ها هستند که سریع تر جواب بگیرید :)))

محمد سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:16

سلام آرش جان
ایده هات برای وبلاگنویسی واقعا فوق العاده هست
اشتباه تایپی ها رو تصحیح کن
خوشحالم که شما هم مثل من مطالب اقای فاطمی و عباسی رو
دنبال میکنی!!
موفق باشی

موفق باشید عزیز، وظیفه بنده هست که مطالب این دو عزیز رو دنبال کنم :)

الیاس بشکنی سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 11:12 http://hamyarblog.ir/

سلام
من به سایت یک ادمین و 3eo رفتم و همینایی رو که گفتید پرسیدم
گفتن تا حدودی قول داریم اما نه کاملا!
در مورد این جملتون میگم (سئو محدودیت ندارد)

سلام، دوست من اینها تجربه ایشون بوده و من هم تجربه مو قرار داده ام و هیچ وقت در پست هایم کلمه باید نگفته ام که دقیق این باشد سئو محدودیت دارد و این بسته به عقیده شخص هست.
اگر شنیده باشید میگویند لذت وبلاگ نویسی در اشتراک "عقیده ها" هست.
من هم عقیده خودم رو به اشتراک گذاشتم و اصلا با گفته شما مخالف نیستم.
بنده خودم رو نه سئو کار و نه وبلاگ نویس نمیدانم، اما تجربه ای که در طول 5 سال بودن در فضای مجازی و داشتن چندین وبلاگ و وبسایت بیان کرده ام و انتقاد شما رو با دل و جان میپذیرم، بنده نوشته های آقای فاطمی رو خوانده و میخوانم و همواره ایشان را به عنوان یکی از بهترین سئو کار های ایران مدونم اما باز هم هر کس روش خاص خود رو برای بالا آوردن سایت داره و نتیجه ها متفاوته ...
ممنونم که مطلب رو خوندید، منتظر پست های وبگاه شما هستم :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.