آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

پرنده ها پرواز را مدیون آزادی هستند . . . (شبکه های اجتماعی)

این مطلب را با عنوان " پرنده ها پرواز را مدیون آزادی هستند " انتشار میدهم ، شاید یکی از رویاهایِ بچگیتان پرواز در آسمان ها باشد ، اما هیچ وقت به حقیقت تبدیل نشد ، اما من بعید میدانم که نشود زیرا با این سرعت پیشرفت علم در جهان شاید در آینده دیگر حتی نیاز به کیبورد برای تایپ کردن نباشد ، اما خب میدانید تکنولوژی باعث میشود ضرر های زیادی به بدن وارد شود ، در این مطلب قصد دارم بگویم که چطور به اندازه کافی از تکنولوژی استفاده کنیم ، بنده خودم را از آن دسته از افراد نمیدانم که فقط ربع ساعت از روز به وبلاگ خواندن میگذراند ، نه بنده خودم حداقل روزانه یک الی سه ساعت را به اینترنت اختصاص میدهم اما حال درحال تمرین برای جبران این خسارت بزرگ هستم . . .

 

 میدانید اگر خوانده باشید ، میفهمید که ایران یکی از کشور هایی است که با توجه به اینکه در آن اینترنت مدت کم است که منتشر شده ، بسیاری از کاربران دنیا را به خود اختصاص داده که نیمی از آنها زن میباشند ، شاید باور نکنید اما زن ها بجای آشپزی ، پیاده روی و گفتگو بیشتر در شبکه های اجتماعی و چتروم ها (واتس آپ ، وایبر و ...) هستند ، اما مرد ها بر خلاف زن ها توانسته اند بیشتر قسمت تخصصی اینترنت را به خود اختصاص دهند و این هم دور از فکر ها نیست ، اما بحث من بحث دیگری است که چرا مردم به اینترنت انقدر وابسته شده اند ، دلیلش چیست؟ من چندی پیش در حال مطالعه یکی از مطالب اقای شیرازی بودم که به این اشاره داست "کارت اینترنت برای خانم ها" شاید کمی خنده دار باشد اما واقعا اینها وجود دارد ، مثلا در محله ما کافی نتی هست که فقط مخصوص خانم ها هست ، چندی پیش که با ایشون در حال گپ زدن بودم نگاهی به PC ها انداختم و به غیر از bitalk , yahoo و ... چیز دیگری ندیدم ، برایم عجیب بود که چطور شبکه ها اجتماعی میتوانند مردم را به سمت خود جلب کنند؟ (برندینگ) اما اگر دقت کنید مرد ها زیاد به شبکه ها اجتماعی سر نمیزنند و بیشتر برای تکنیک های لینک بلدیگ از انها استفاده میکنند که این از نظر من یکی از بهترین مزیت های شبکه های اجتماعی است!

اما از این ها گذشته باید این را بگویم که فرهنگ اصیل ایرانی با وجود اینترنت و این شبکه ها دارد از بین میرود و کسی نیست که جلوگیری کند ، مطلب کمی حقوقی شد ، دوست دادم ببینم آقای عباسی فرد چگونه برای من در مورد این مطلب مینویسید (امیدوارم این مطلب تا حدی برای استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی یاورتان باشد!


پی نوشت : دوستان عزیز بنده به دلیل امتحانات و مسائل شخصی نمیتوانم وبلاگ را بروز کنم ، اما به وبلاگ سر میزنم و شاید این اخرین پست بنده در ماه باشد و دیگرپستی را در این ماه و ماه بعد (امتحانات) ارسال نکنم ، من را فراموش نکنید ، در آخر هم دعوت میکنم این ویدیو باور نکردنی رو تماشا کنید.


نظرات 4 + ارسال نظر
براتی پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 13:35

سلام
در یک دقیقه کامل مطالعه کردم
زیبا بود مخصوصا اینکه با خواننده راحت ارتباط برقرار میکنی و مطلب رو با سادگی عرض میکنی
این نکته رو که در لابه لای مطلب بهش اشاره کردی رو دوباره بادآوری میکنم که دنیای اینترنت در حال پیشرفت بسیار سریع خصوصا در ایران میباشد .
پس بکوشید و عجله کنید از این فرصت استفاده کنید تا دیر نشده و هنوز کشورهای خارجی بر روی این وب ایران سرمایه گذاری نکرده اند .
البته خبرهایی رسیده که تعداد قابل توجهی از سایتهای فروشگاهی و درآمدزا ایرانی بیرون از مرزهای ایران مدیریت میشوند .
موفق باشید

ممنون از نظر محبت آمیزتون ، خوشحالم که تونستم با یک قلم ساده نظر شما رو جلب کنم :)
موفق باشید.

تنهای تنها سه‌شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 21:25 http://برفک

ممنونم داداشم که بهم سرزدی

الیاس بشکنی جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 19:11 http://beshkani.blog.ir/

سلام!
از عنوان پستت خیلی خوشم اومد!واقعا که خیلی زیبا بود.
متنت هم زیبا بود!
ویدیو آخرت هم که واقعا عالی بود!
انشاءالله که شما و بقیه دوستان (وخودم)توی امتحانای خرداد سربلند بیرون بیایم
ولی هنوز دارم فکر میکنم چطوری این عنوان پست به ذهنت رسیده؟
موفق باشی

لطف دارید ، شما کمتر انلاین بشید ، عنوانم سراغتون میاد.

محمد عباسی‌فرد جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 15:15 http://abbasifard.ir

:)))
همیشه لحن طنز‌آمیزتو در نوشته‌ها دوست دارم آرش، این یعنی تو برای خودت یه نوع سبک نوشتاری به خصوص داری و خیلی خوبه، همیشه این طنازی در نوشته‌هات رو حفظ کن پسر :))
همیشه گفتم و میگم، ارزش دنیای واقعی خیلی بیشتر از دنیای مجازیه، با خیال راحت به امتحانات برس و امیدوارم همیشه موفق باشی، در درس و هر چیزی که پی‌گیرش هستی.
وبلاگ‌نویسا هیچ وقت فراموش نخواهند شد.
ویدئو هم که عالی بود.
از همه چیز گفتم غیر از بحث اصلی پست :))
راستش این بحث بیشتر از اونکه حقوقی باشه، به نظرم مربوط به فرهنگِ ما استفاده کننده‌ها از این بَستر‌ها هستش. فرهنگ استفاده‌ی درست از هر چیز، خب این خیلی مهمه ولی متاسفانه در خیلی از موضوعات اینگونه نیست.
ممنون :)

ممنونم محمد جان ، نظرات شما باعث میشه امتحانو ول کنم بچسبم به وبلاگ نویسی ، ممنون از محبتت به من.
:)))

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.