آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

عنکبوت گوگل وبسایت شما رو چگونه میبیند؟

بسیاری از مدیران سایت ها و وبلاگ ها برایشان سوالی پیش می آید ، چرا با اینکه وبسایتی دارم که سئوی خوبی دارد و محتوای اختصاصی ، با این حال در صفحات گوکل جایی ندارم و ترافیک کمی را به خودم اختصاص میدهیم ، دراین نیمچه مقاله به این میپردازیم ، که امیدوارم برای شما مفید واقع شود ، ادامه را دنبال کنید . . .

توضیحات داده شده توسط عنکبوت ها


در واقع تمامی عنکبوت های موتور های جستجو ساختاری مشابه دارند آنها در ابتدا در صفحات شما میخزند و محتوا را جستجو میکنند سپس نتایج را در دیتا بیس خود ذخیره میکنند و در آخر طبق الگوریتم های موجود به نتایج پیج ها امتیاز میدهند. با اینکه الگوریتم ها در ساختار ممکن است بسیار متفاوت به نظر برسند ولی راه جلب توجه آنها بسیار ساده و در عین حال مهم است تنها کافیست شما بدانید که عنکبوت مورد نظر شما ( در موتور های جستجو متفاوت ) به چه چیزی علاقه مند است.


فلش جاوا اسکریپت متن نوشته یا فریم؟


در نظر موتور های جستجو فایل های فلش جاوا و متن نوشته قابل درک و دیدن نیستن . کد های که در فریم استفاده میشوند در ابتدا بصورت کلی فاجعه به شمار می آمد ولی به تازگی موتور های جستجو برای برخی از مسائل آنها را نادیده میگیرد ( به اجبار ) و در مسائل پیشرفته تر آنها را به دید مثبت مینگرد ( سایت های لینک دهنده محتوا به منبع ) . همه ی کارهایی که برای طراحی وب از طریق فلش یا جاوا انجام میگرد ممکن است از دیدگاه طراح بسیار بزرگ و جذاب باشد ( که قطعآ همینطوره ) ولی از دیدگاه موتورهای جستجو وبسایت را در ضعیف ترین شرایط قرار میدهد. ممکنه براتون سوال پیش بیاد که اوضاع ممکنه از این هم بدتر بشه؟ پاسخ مثبت است ! زمانی که شما در صفحه اصلی خودتون در هنگام لود سایت ( زمانی که اولین بارگذاری سایت انجام میشود ) از کد های فلش یا جاوا استفاده میکنید از دیدگاه موتورهای جستجو برای اعلام نتایج در حقیقت خودتون رو از این لیست حذف کردید. برای امتحان یک سایت طراحی شده با این زبان های کدنویسی را از دیدگاه موتورهای جستجو بررسی کنید . پیشنهاد من به شما برای طراحی سایت های فلش این است که زمانی باید از این کدنویسی ها بصورت کامل استفاده کنید که سایت شما صرفآ یک سایت معرفی محصول بصورت دیداری باشد ( محصول را به خریدار از طریق ایمیل یا راه های دیگر نشان دهید و کلآ دیدگاهی نسبت به کسب بازدید از موتور های جستجو نداشته باشید. ) و در غیر این صورت از قالب هایی استفاده کنید که کدنویسی هایی را استفاده کنند که در موتورهای جستجو دیده شوند.


آیا لینک های شما ( به اصطلاح ) عنکبوتی است ؟


بسیاری از شبیه ساز های موتورهای جستجو ( اگر بصورت درست راه اندازی شده باشند ) میتوانند بسیار در تشخیص این امر به شما کمک کند ! بخصوص در سایت هایی که تبادل لینک در آنها بسیار صورت میگیرد .امروزه شاهد لینک دادن به نوشته ها و کلمات کلیدی در بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت هستیم ( جهت زیبایی نوشته از این زبان استفاده میکنند ) که چنین چیزی از دیدگاه موتور های جستجو جالب نیست و پیشنهاد میشود از این نوع لینک دادن همراه با این زبان برنامه نویسی خودداری کنید.



کلمات کلیدی خود را بررسی کنید!


در حالی که ابزار های بسیاری جهت تولید کلمات کلیدی وجود دارند بهترین روش برای بکار بردن کلمات کلیدی بصورت دستی و انسانی میباشد زیرا یک ابزار هرچقدر هم که پیشرفته باشد با هوش روباتیک خود نمیتونه به سطح فکری انسان برسه . این کار باعث میشه در بسیاری از مواقع شما سایت خودتون رو از دیدگاه عنکبوت ها نگاه کنید و مشکلات سایت رو به راحتی رفع کنید. یک مورد مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد بکار گیری کلمات کلیدی در ابتدای متن ها و سپس تقسیم چگالی در وسط و پایین متن است . تقریبآ در تمامی موتورهای جستجو بر این امر تاکید شده که کلمات کلیدی خودتون رو در پاراگراف های ابتدایی بکار ببرید بدور از دیدگاه عنکبوتی و الگوریتم های موتورهای جستجو این اینکار برای کاربران هم لذت بخش تر است و کاربر با خواندن چند خط اول اگر کلمات مربوطه را پیدا کند ( کلماتی که جستجو بر اساس آنها صورت گرفته ) به احتمال بسیار زیادی تا آخر اون متن را میخواند و از این لحاظ هم امتیازات بسیاری زیادی برای وبسایت شما که شامل اهمیت محتوای وبسایت بازدید احتمالی از مطالب و صفحات دیگر و … ( البته که بازدید هم برای سایت شما ثبت خواهد شد و احتمال بازدید مجدد سایت و تبدیل به کاربر دائمی وجود دارد . )


لینک های داینامیک سایت


اگر چه بیشتر موتور های جستجو این امکان براشون وجود داره که تمامی لینک های سایت ها رو ایندکس کنن ولی بهتره لینک (یو آر ال ) صفحات و مطالب سایت خودمون رو به بهترین نحو بکار ببریم پیشنهاد بنده :  (نام نوشته– شماره پست- دسته بندی ) البته بصورت کامل اینها به انتخاب و دلخواه وبمستر مربوطه هست ولی یکی از شیوه هایی که بصورت تجربی به اثبات رسیده رو خدمتتون گفتم . و یک نکته مهم در این امر تا جایی که میتونید از بکار گیری علامت ها بخصوص علامت سوال ( ؟ ) در لینک یو آر ال خودداری کنید زیرا این موضوع زیاد برای عنکبوت ها خوشایند نیست.


متا کلمات کلیدی و توضیحات آنها


متا تگ کلمات کلیدی و توضیحات آنها در قدیم ( الگوریتم های قدیمی موتور های جستجو ) از شاخص ترین سیگنال دهی ها برای جذب موضوع از سوی موتور های جستجو بود که با گذشت زمان و بروز شدن و افزایش متدهای امتیاز دهی و سیگنال دهی صفحات این موضوع بسیار کمرنگ شده است و شما میتوانید تمرکز خودتون رو به موارد دیگر که در جلوتر به آنها اشاره میکنم جلب کنید .


پ . ن : اگر به این دستورات نسبتا خشک عمل کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت ، که میتواند در نهایت به بهتر شدن وبسایتتان کمک در ضمن من هنوزم روی محتوای اختصاصی تکیید میکنم که میتواند یک سایت را از صفر به صد برساند ، امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید!


منبع : + با ویرایش کامل توسط +

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا حسن زاده پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 15:23 http://sinahzade.com

عالی آرش.

ممنون ، آقا سینا خوشحالم روحیت برگشته ، دیگه از اون کارا نکنی ها ، پیروز باشی.

الیاس بشکنی پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 14:27 http://beshkani.blog.ir/

سلام
پست خیلی مفید و آموزنده ای بود!
منتظر پست های حرفه ای و جذابت هستم.
در ضمن شما که خودت از علامت سوال توی یو آر ال استفاده کردی

مجبور به استفاده بودم ، چون عنوان دیگر رو در انجمن قرار دادم :(
البته من چون وبلاگ دارم نمیتونم یو ار الم رو عوض کنم ، ولی توی وردپرس میشه :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.