آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

آرش دامن افشان | وب نوشته ها

نگاه من به دنیای مجازی ، و آموخته هایم از اینترنت

بلاگ یا وبلاگ ، تفاوت در چیست؟

بلاگ

سلام ، امروز میخوام بحثی رو پیش بکشم که شاید با خوندن عنوان اون کمی سر درگون بشید ، این بحث خیلی بار ها در انجمن ها و شبکه های اجتماعی بحث شده و به نتیجه های گوناگونی رسیده ، میدونید تفاوت این دو کلمه فقط در خواندن و تاثیر روانشناسی آنهاست ، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . . . 

 در خیلی از سایت های بزرگ دیدید که مثلا یه وبلاگ هم دارند که معمولا به نام " Blog.Website.Com " هست و در اونجا مطالب درباره سایت رو میزارند ، خب اگر دقت داشته بایشید در منوی بالای سایت مینویسند بلاگ نه وبلاگ من میخوام در پنج ، شش خط این رو براتون لاز دید خودم توصیف کنم :

بلاگ و وبلاگ از نظر معنا که به یک معنا هستند و هر دو به معنی رسانه کوچک هستند ، که یک فرد اون رو توسط اخبار و عقایدش (حالا بسته به موضوع ) بروز میکنه ، خب اگر تعریف من اشتباه بود ، ویکی پدیا به این شکل توصیف میکند : 


وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ (به انگلیسی: Blog) هم می‌گویند، نوعی از صفحات اینترنتی است با محتوای شخصی که مطالب آن بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ وب‌نوشت، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وب‌نوشت، پست است، در حالی که واحد مطالب در وب‌گاه صفحه می‌باشد. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وب‌نوشت لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وب‌نوشت بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وب‌نوشت همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وب‌نوشت‌ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وب‌نوشت‌ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند


خب تا اینجا به سوال " وبلاگ چیست؟ " پردختیم ولی از این به بعد باید بگیم " تفاوت وبلاگ با بلاگ چیست " اصولا این دو تفاوتی ندارند اما بلاگ از نظر روانشناسی تاثیر بیشتری روی فرد میزارد ( از نظر تلفظ ) که باعث میشه فرد رو جذب خودش میکنه ، من خود شما رو در یک آزمایش قرار میدهم " خودتون یک بار که میخونید بگید وبلاگ ، حالا کمی مکث کنید و بگید بلاگ " میبینید چقدر روی زبونتون بهتر و کارساز تر نشست !

شاید مطلب هرزی باشه اما از نظر من دونستنش خالی از لطف نیست ، عقیدتون رو درباره این مطلب در نظرات به اشتراک بزارید . . . 

پ . ن : از ایده جدید آقای میرزائی دیدن و در اون شرکت کنید

نظرات 3 + ارسال نظر
vahid.cloner جمعه 18 اردیبهشت 1394 ساعت 13:06 http://vahidcloner.blog.ir

ممنون مقاله مفیدی بود

سینا حسن زاده سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1394 ساعت 20:07 http://sinahzade.com

اصلا بنظر من همون کلمه فارسی تارنوشت بهتر از همه‌است. تلفظش هم خیلی آسونه! سه بخش هم بیشتر نیست! حالا کی میاد باهم یک خویش‌انداز بندازیم؟

تارنوشت رو دوس داشتم اما هیچ کلمه ای مثل بلاگ نیست :)

الیاس بشکنی دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 19:04 http://beshkani.blog.ir/

سلام آرش جان
مطلب جالبی بود ولی به نظر من چون وبلاگ در تلفظ دو بخش (سیلاب) ولی بلاگ یه بخشه به نظر من گفتن کلمه یک بخشی راحت تره.
ولی من خیلی جاها دیدم که آدرسشون اینجوریه Blog.Website.Com ولی وقتی میخوان معرفی کنن میگن وبلاگ سایت ما (مثل خودم)
در کل توی ایران وبلاگ بیشتر جا افتاده تا بلاگ.
ولی چون توی آدرس دهی که میخوان کوتاه تر باشه میگن بلاگ تا زیباتر دیده بشه.
در نتیجه بنده بلاگ را بیشتر می پسندم
موق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.